Transfagarasan 2015

Cand spui Transfagarasan, spui una dintre cele mai frumoase cai rutiere din Romania si poate si cea mai iubita dintre ele. De ce? Pentru ca atunci cand strabati acest drum, ai ocazia nu numai sa scurtezi rute importante dintre cele mai importante orase ale Transilvaniei, insa, in acelasi timp sa vizionezi si extraordinarul spectacol pe care ti-l ofera natura, de jur imprejurul acestui drum minunat. Totul sub ochii tai, pe un drum ce se vrea si de data asta chiar reuseste a fi european, desi numerotat oficial DN7C (drum national). Transfagarasanul isi incepe periplul langa orasul Pitesti, mai exact in comuna Boscov, judetul Arges, urmand directia orasului Curtea de Arges, terminandu-se la intersectia cu Drumul National 1 (DN1), intre orasele Sibiu si Brasov, punct strategic pentru turismul romanesc din acea zona.
Poate cea mai importanta parte a drumului rutier Transfagarasan este zona cuprinsa in jurul Barajului Vidraru, tocmai datorita spectacolului nemaipomenit pe care il ofera acea zona. Astfel, un drum cu masina se transforma din nevoie in placere, combinand utilul cu placutul pe tot parcursul celor 90 km cat tine acesta. De altfel, exista o adevarata cultura dezvoltata in jurul ideii de Transfagarasan, legata de turism si de modalitati de recreere. De altfel, localnicii intreprinzatori au inceput sa ia in serios acest lucru si sa-si puna la punct adevarate afaceri legate de turism si in mod deosebit de cazare, construind pensiuni in localitatile din apropierea DN7C sau gazduind turistii chiar in propriile lor case.
Dupa cum ii spune si numele, Transfagarasanul strabate cei mai inalti munti din Romania, si anume Muntii Fagaras, acestia fiind parte integrata a Carpatilor Meridionali, Transfagarasanul atingand inaltimea de 2042 metri in apropierea lacului Balea, aceasta reprezentand cea mai mare altitudine a acestuia. Acest lucru transforma Transfagarasanul in a doua cea mai inalta cale rutiera asfaltata dupa Transalpina (DN67C) din Muntii Parang, care urca pana la 2145 metri.
Constructia drumului rutier Transfagarasan a inceput in anii 1970 la initiativa fostului nostru dictator comunist, Nicolae Ceausescu, din motive strategico-militare, menite sa lege garnizoanele Pitestiului cu cele ale Sibiului, sau, cu alte cuvinte, sa creeze o punte lejera de acces intre Muntenia si Transilvania. Totul impotriva unei eventuale invazii rusesti, care, la acel moment parea iminenta.
In timp, Tansfagarasanul a capatat o conotatie turistica, devenind mai cu seama puntea de acces intre turistii veniti din Sudul si Estul tarii si zona montana de jur imprejurul Cetatii Poenaru, Balea Lac, Cabana Capra, Balea Cascada si a Barajului de acumulare Vidraru din judetul Arges,acestea reprezentand punctele cheie ale atractiilor turistice din zona.
Se spune ca nu esti un turist adevarat daca nu ai strabatut macar o data acest drum rutier de o frumusete covarsitoare, drept dovada ca multi dintre turistii straini iau in calcul in proportie de aproape 80% vizitarea Trasfagarasanului, atunci cand se afla in zona montana de centru a tarii noastre. Transfagarasanul poate deveni locul ideal al celor ce isi doresc aventura, offroad, dar si aer curat, cu acces rapid in Muntii Faragas, cu toate atractiile turistice mai sus mentionate.

Leave a Reply

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.